LEGEA REFORMEI INVATAMANTULUI

Expunere de motive


Prezentul prioect de lege are in vedere transformarea sistemului de invatamant din Romania, in perspectiva schimbarilor sociale preconizate pe termen mediu si lung, conform principiilor democratei politice, economiei de piata si culturii societatii informatizate, pornind de la perenitatea valorilor profund umane.

Transformarea sistemului de invatamant este o necesitate politica obiectiva, determinata de: Noul sistem, proiectat prin Legea Reformei Invatamantului, are ca ideal pedagogic formarea personalitatii deschise si autonome, adaptabila la schimbarile rapide si inovatoare care au loc intr-o societate pe care o constientizeaza de pe pozitia unei individualitati din ce in ce mai ferm conturate.

Orientarea noului sistem de invatamant implica urmatoarele directii de actiune, afirmate in cadrul reformelor contemporane: Pe aceasta baza, la nivelul procesului de invatamant, Legea reformei stabileste: Legea Reformei Invatamantului stabileste, astfel, cadrul metodologic si administrativ necesar pentru realizarea obiectivelor propuse. Sustinerea sa institutionala, la scara sociala, va stimula procesul de democratizare reala a invatamantului la nivelul conducerii sistemului si in activitatea de proiectare pedagogica a noilor continuturi de instruire si forme de evaluare.